بنيانگذاران غول اينترنتي گوگل
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بنيانگذاران غول اينترنتي گوگل
نوشته شده در دو شنبه 14 دی 1389
بازدید : 24
نویسنده : مولوی
اگر از كاربران دنياي اينترنت هستيد حتما با گوگل و امكانات و خدمات متنوع اين غول اينترنتي كاملا آشنا هستيد. حتي افرادي كه آشنايي اندكي با دنياي اينترنت داشته باشند هم حتما نام گوگل را شنيده‌اند.

وقتي سري پيج و سرگئي برين در نخستين سال‌هاي جواني تصميم گرفتند پايگاه اينترنتي گوگل را راه‌اندازي كنند هرگز تصور نمي‌كردند كه روزي بتوانند به عنوان جوان‌ترين ميلياردرهاي دنيا نام خود را به ثبت برسانند و به اين ترتيب نخستين جرقه‌هايي كه در ذهن اين دو جوان ايجاد شد زمينه مناسبي را براي ظهور انديشه‌هاي خلاق در اين پايگاه اينترنتي به وجود آورد.

سري‌پيج كه ‌ سال 1973 ميلادي متولد شده بود با راه‌اندازي موتور جستجوي گوگل نام خود را به عنوان يكي از برترين كارآفرينان حوزه فناوري اطلاعات در ايالات متحده آمريكا معرفي كرد.

سري پيج از نخستين افرادي است كه موفق به اخذ مدرك دكتري علوم كامپيوتر از دانشگاه ميشيگان شد و در حال حاضر نيز علاوه بر اين كه مديريت بخش توليدات گوگل را بر عهده دارد به عنوان يكي از اساتيد دانشگاه ميشيگان در رشته‌هاي علوم كامپيوتر، برنامه‌نويسي و هوش مصنوعي در اين دانشگاه به تدريس مشغول است.

سري پيج ‌ سال 1998 ميلادي يعني همزمان با وقتي كه در رشته علوم كامپيوتر در مقطع دكتري در دانشگاه استمفورد تحصيل مي‌كرد با سرگئي برين آشنا شد و پس از راه‌اندازي موتور جستجوي گوگل با همكاري سرگئي برين تصميم گرفت تحصيل در اين مقطع را به طور موقت كنار بگذارد.

شايد برايتان جالب باشد بدانيد كه از ديگر علاقه‌مندي‌هاي مشترك اين دو جوان علاقه زياد آنها به شناخت دنياي خارج از زمين است تا جايي كه آنها حتي در امكانات و خدمات مختلفي كه در موتور جستجوگر اينترنتي گوگل ارائه كرده‌اند نيز به اين موضوع توجه كرده و نرم‌افزارهاي اختصاصي را براي جستجو در ميان تصاوير ستارگان و كهكشان طراحي كرده و در اختيار كاربران قرار داده‌اند.

پدر سري پيج از محققان برجسته و معروف ايالت ميشيگان بود و اين در حالي است كه مادرش نيز در زمينه برنامه‌نويسي كامپيوتر فعاليت مي‌كرد و همين موضوع سبب شد تا زمينه مناسبي براي علاقه‌مندي او به علوم كامپيوتر فراهم شود. سري پيج در اين سال‌ها در انجام ماموريت خود براي ارائه بهترين نتايج جستجو در اينترنت بسيار موفق بوده است.

براساس بررسي‌هاي انجام شده دارايي‌هاي سري پيج بيش از 20 ميليارد دلار برآورد شده است و همين موضوع سبب شده كه نام اين دو دوست در رتبه 26 فهرست اسامي ثروتمندان جهان ثبت شود.

فرانك فراهاني / جام جم / منبع: Wikipedia



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: